Geslaagde gezamenlijke bijeenkomst in Fries Museum

Het prachtig nieuwe Fries Museum in het hart van Leeuwarden, was op 10 september jl. het decor voor een gezamenlijke bijeenkomst van de CC Menaldumadeel en CCNWF. Deze bijeenkomst stond onder andere in het teken van Leeuwarden-Fryslân 2018.

CCNWF en CCM Fries Museum

Onder het genot van een welkomstdrankje heetten Bauke Buwalda en Frans Nieuwhof – de voorzitters van de beide CC-clubs – de aanwezigen van harte welkom. Vervolgens hadden de leden de mogelijkheid het museum vrij te bezoeken. Een duik in het dagboek van Mata Hari, de strijd met de 16de-eeuwse rebel Grutte Pier tegen de Hollanders of je even koning of koningin voelen van Friesland met het fonkelende goud en zilver uit de terpen. Naast tentoonstellingen als ‘Oud Geld, ons kent ons in de Gouden Eeuw’ en society-journalist Jort Kelder en in het Fries Verzetsmuseum, kon men ook kennis maken met een tentoonstelling over hongerkinderen die werden ondergebracht op het Friese platteland om aan te sterken. 

Na de rondgang door het museum was het woord aan Sylvya Kerklaan, 1 van de leden van Team2018, welk team verantwoordelijk was voor de uitvoering van het bidbook, waarmee Leeuwarden-Fryslân 2018 de titel Culturele Hoofdstad van Europa in 2018 won. Sylvya is verantwoordelijk voor de “Club2018” en merchandise waarover zij dan ook met verve vertelde. Club 2018 is een aantrekkelijk sponsorprogramma speciaal voor MKB-bedrijven. Club2018 biedt 2018 MKB-bedrijven de mogelijkheid om voor € 2.018,- euro ‘officieel clublid’ te worden van Leeuwarden-Fryslân 2018. Exclusief voor Club 2018 leden is dat jouw product in de webshop van Leeuwarden-Fryslân toegevoegd kan worden. Jouw product maakt dan onderdeel uit van de officiële merchandising van Leeuwarden-Fryslân 2018. Dat is een unieke mogelijkheid om je product zichtbaar te maken aan een groot en internationaal publiek.

Waarom Leeuwarden-Fryslân 2018?: Kerklaan vertelt: “ 2018 biedt iedereen kansen. Daarbij gaat het vooral om mee doen. Maar ook om verbinding met onze omgeving en de rest van Europa. Er zijn kansen voor ondernemers: veel extra bezoekers in 2018. Dat betekent grote mogelijkheden voor Friese ondernemers. In toerisme en recreatie, in voeding en landbouw, in water- en landschapsbeheer, in evenementenorganisatie of energiegebruik. Meer creativiteit in bestaande- en nieuwe creatieve ondernemingen; dat is waar Leeuwarden-Fryslân 2018 over gaat.” aldus Kerklaan.

Gevoed met de informatie over Leeuwarden-Fryslân 2018 werd het de hoogste tijd om de mondjes te voeden in Café Thús van het Fries Museum. Met oog voor Friese duurzame streekproducten werden de leden getrakteerd op een overheerlijk buffet. Al napratend met koffie kunnen wij niet anders tot de conclusie komen dat de eerste gezamenlijke bijeenkomst een geslaagde bijeenkomst was met een geweldige opkomst!

Deel deze paginaShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin